Grafobalu odovzdal ocenenie Hašek
Jediná certifikovaná medzinárodná súťaž obalov v Česku a na Slovensku priniesla tohto roku najvyššie ocenenia pre dva unikátne výrobky spoločnosti GRAFOBAL Skalica. „Obal roku 2019“ z produkcie Grafobalu je nielen jubilejná „Kazeta na permanentku - IDEME DOMOV“, ale aj viacfunkčný „Transportný display na víno“. Ocenenie a certifikát pre jubilejnú „Kazetu na permanentku - IDEME DOMOV“ odovzdával ako jedinému víťazovi legendárny hokejový brankár Dominik Hašek, známy svojimi aktivitami na pomoc športu aj na Slovensku. Ocenenia a certifikáty pre najlepšie a najpríťažlivejšie „Obaly roku 2019“ sa odovzdávali 24. októbra 2019 v Prahe na špecializovanom kongrese OBALKO.
Obaly roku 2019 z Grafobalu:
Kazeta na permanentku „IDEME DOMOV“ - Luxusný obal na permanentku VIP Gold, vyrobený pri príležitosti otvorenia štadióna ŠK Slovan Bratislava - Tehelné pole, ktorý bol zbúraný a novopostavený na pôvodnom mieste. Zámerom zadávateľa bolo pripraviť skalným fanúšikom luxusný darček ako poďakovanie za lojalitu a podporu počas obdobia pôsobenia klubu bez vlastného štadióna.
Konštrukcia a vyhotovenie obalu zvonku aj po otvorení zvýrazňuje hodnotný obsah. Obal pozostáva zo skladačkovej lepenky vrátane naseknutej vložky pre permanentku. Permanentka je fixovaná dostatočne pevne v dvoch protiľahlých násekoch. Vybratie permanentky pootočením uľahčuje otvor, pomocou ktorého sa ľahko vyberie aj celá vložka. Pod vložkou sa ukrýva ako bonus malá tematická brožúrka o štadióne. Obal je opakovane použiteľný na uchovávanie permanentky, a preto má zatvorenie istené magnetom.
Unikátne je pri ocenenom obale, spojenie technológie soft touch laku a náročného zlatenia, najmä znaku klubu s malými písmenami v negatíve. Patinový efekt textu „Permanentná vstupenka“ bol dosiahnutý soft touch lakom aplikovaným cez zlatiacu fóliu.
Transportný display na víno - skupinový obal na šesť fliaš vín - spája funkciu predajného displeja a transportného obalu. Inovatívny je unikátnou konštrukciou mriežky rozdeľujúcej vína od seba vo vnútri obalu. Mriežka je navrhnutá v jednom kuse ako súčasť obalu, a vytvorí sa poskladaním jeho dna. Obal zároveň vyniká variabilnosťou pri prezentácii pred zákazníkmi. Ponúka rôzne úrovne odhalenia svojho obsahu: po odtrhnutí perforovaných otvorov v mieste etikety, či jednoduchým odstránením zipsu s odtrhávacou páskou, aj celej vrchnej časti obalu. Umožňuje tak zvoliť optimálny prezentačný alebo prepravný mód. Inovatívna konštrukcia mriežky tiež vynikajúco fixuje fľaše a rýchlo sa skladá. Vytvára to možnosť až 15 % úspory času pri balení.
Ústredný grafický motív vinohradov, hrozna a vína zobrazený na obaloch, zostáva univerzálny bez ohľadu na ich obsah. Rozdielne je len podfarbenie názvu zabaleného vína umiestneného na čelnej aj bočnej strane kartónu, ktorá umožňuje tovar umiestniť v polici na šírku aj na dĺžku.